To, že vývojáři potvrdili, že budou pokračovat ve vytváření pokračování herního dobrodružství, víme již asi dva roky. Respektive šuškat se o Zaklínači 4 začalo už v roce 2018, a v roce 2020 to oficiálně potvrdil šéf vývojářského studia CD Projekt Adam Kiciński. Ten zároveň uvedl, že mají zcela hotový koncept Zaklínače 4, avšak nic bližšího nesdělil, tudíž příběh nové hry můžeme stále prozatím stavět pouze na našich domněnkách.
Např. Geraltův anglický dabér, Doug Cockler, je toho názoru, že nový díl by se více mohl soustředit na Ciri, ne-li z ní rovnou udělat hlavní postavu hry a pro server Gamereactor uvedl Cockle následující: “Pokud narážíte na The Witcher 4, mohu říct jen tolik, že nemám tušení, jak na tom je, přestože si myslím, že jednou vyjde. Je to jen můj názor a CD Projekt dobře ví, co má dělat. Nemám tušení, ale kdybych byl autory, rozhodně bych Witchera 4 udělal, ale koncentroval bych se na Ciri. V Zaklínačovi 3 je odkaz na to, že Ciri navštěvuje cizí světy. Myslím, že hra, která by vycházela právě z návštěv těchto světů, by byla skvělým Zaklínačem 4.“
A není jediný, kdo toto naznačuje. Hlavní scénárista třetího herního dílu Zaklínače, Jakub Szamalek se zmínil o Ciriiném tetování, o kterém je ve třetím díle sice jen zmínka na zemřelou osobu, ale v knize už je s tetováním svázána přímo podstatná část děje a Szamalek v tom vidí velkou inspiraci pro případný příběh nového dobrodružství.
Ačkoliv hlavní adeptku na hrdinu hry bychom možná měli, tak jak už jsem zmiňovala na začátku, nic není ještě oficiálně potvrzené, a tak nelze vyvrátit ani to, že by se role hlavní postavy mohl chytit některý z jiných zaklínačů. Např. příběh o Geraltových přátelích Eskelovi či Lambertovi by taky nemusel být k zahození, co říkáte?
Jediné, co zatím můžeme aspoň s nadpoloviční jistotou říci je to, že nový příběh již zřejmě nebude o Geraltovi. Toto naznačili i samotní vývojáři už tím, když celý děj Zaklínače 3 vedli tak, aby byl příběh Geralta v tomto díle zakončen.
Inu, ani s tímto ale nemusíme házet flintu do žita. Jak všichni dobře víme, vývoj nové hry je teprve v prvopočátcích a to, co je plánováno, se může ještě snadno změnit. Není žádnou novinkou, že z ničeho nic může dojít i k razantním změnám v plánech a to, co se nám zdálo jako už prakticky nemožné, se nakonec zrealizuje.